the Emotions

Florens is the story of a family with a deep love for footwear. The company was founded in 1971 by Ortelio Ilari in Monte Urano in the Marche, gathering a tradition that over time has become synonymous of quality and Made in Italy in children’s footwear. Today, led by Ortelio Ilari, it is considered one of the best known manufacturers of fashion footwear for children and girls.
The Ilari family has constantly expanded its knowledge in the production of footwear, selecting important partners and qualified suppliers. The taste of collections always on time with the trends of the fashion system have given life to a company able to present to the market products that are able to create emotions.

 

Florens è la storia di una famiglia con un profondo amore per le calzature. L’azienda è stata fondata nel 1971 da Ortelio Ilari a Monte Urano nelle Marche, raccogliendo una tradizione che nel tempo è diventato sinonimo di qualità e del Made in italy nella calzatura da bambino. Oggi, l’azienda guidata da Ortelio Ilari, è considerata uno dei produttori più conosciuti di calzature fashion per bambino e bambina.
La famiglia Ilari ha costantemente ampliato le proprie conoscenze nella realizzazione di calzature, selezionando importanti partner e fornitori qualificati.
Il gusto di realizzare prodotti sempre al passo con le tendenze del fashion system hanno dato vita ad un azienda in grado di presentare al mercato prodotti capaci di emozionare.

the Factory

The company has a high innovation factor of production processes and high technological content that are integrated with the craftsmen expertise. This combination guarantees an absolute quality of the Florens collections and an efficiency in the management of the production cycle, from the order to delivery. The internal production capacity is around 600 pairs a day, for a total annual production of about 120,000 pairs. The number of employees is over 40 people.

 

L’azienda ha un alto fattore d’innovazione dei processi produttivi ed alto contenuto tecnologico che si integrano con la sapiente manualità di esperti artigiani. Questo connubio garantisce una qualità assoluta delle collezioni di Florens ed un efficenza nella gestione del ciclo di produzione, dalla ricezione dell’ordine fino alla consegna. La capacità produttiva interna è di circa 600 paia al giorno, per una produzione annua complessiva di circa 120.000 paia. Il numero di addetti è di oltre 40 persone.

the Production management

the Production management

The company internally carries out all the phases of the design and creation of its own collections and of the licensee maisons or private label productions. From the style office to logistics, everything is managed internally by the company, selecting the suppliers of raw materials and
external processes depending on price and market requirements. Given the more than forty years of experience in the sector, the stylistic inputs
provided by the fashion houses are adapted to the needs of the child’s world in order to have products suited to the fit and postural needs of the
children.

 

L’azienda realizza internamente tutte le fasi della progettazione e realizzazione delle collezioni proprie e delle maison licenziatarie o delle
produzioni private label. Dall’ufficio stile alla logistica tutto è gestito internamente dall’azienda selezionando i fornitori di materie prime e le lavorazioni esterne a seconda delle esigenze di price e di mercato. Vista la più che quarantennale esperienza nel settore, gli input stilistici forniti dalle maison di moda vengono adattati alle esigenze del mondo del bambino per avere dei prodotti idonei alle calzate ed alle necessità posturali dei bambini.

the Private Label & Licensing

From 2007, the company has produced and distributed the trademarks owned and licensed brands of children’s shoes Miss Blumarine, Il Gufo, La Perla and Byblos. It also produced the Escada brand.
Given the organizational and production capacities, Florens has reacquired the production in façon of the Armani Junior, Philipp Plein, Joshua Sanders and Billionaire Junior.

 

Dal 2007, l’azienda ha prodotto e distribuito i marchi di proprietà ed in licenza i marchi di calzature da bambino Miss Blumarine, Il Gufo, La Perla e Byblos. Inoltre ha prodotto il marchio Escada. Viste le capacità organizzative e produttive la Florens ha riacquisito la produzione in façon dei marchi Armani Junior, Philipp Plein, Joshua Sanders e Billionaire Junior.

 

 

Baby
18-23
Toddler
24-29
Junior
28-34
Teen
35-40
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the Florens Collections

The company produces and distributes collections with its own brand Florens. Characterized by a strong stylistic research and contemporary image always on time with trends. The range of the market to which the collections are adapted, for quality and style, is the accessible luxury sector, where the strengths are the contemporary style and the compatitive price in reference to the brands they are inspired to.

 

L’azienda produce e commercializza collezioni con il proprio brand Florens caratterizzate da una forte ricerca stilistica ed un immagine contemporanea sempre al passo con le tendenze. La fascia di mercato a cui le collezioni Florens si rivolgono, per qualità e stile, è quella del mondo del “lusso accessibile” dove i punti di forza sono la contemporaneità dello stile ed il prezzo fortemente competitivo nei confronti dei top brand a cui le collezioni sono ispirate.DesignerContemporaryRetail Price€ 500€
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the Markets

Florens distributes both on the European markets and in the Middle and Far East. The brand has also a strong awereness in the ex USSR. The domestic market accounts for 40% of the total turnover, while the export is the remaining 60%. Thanks to its Milan showroom in Foro Buonaparte 76 and the constant presence at the 2 international trade fairs of the sector such as Pitti Bimbo in Florence and CPM in Moscow, Florens shoes are in the best European dept stores and also on Farfetch and Luisa Via Roma.

 

La Florens distribuisce sia sui mercati Europei che nel Medio ed Estremo Oriente. E’ leader nel settore delle scarpe da bambino nei mercati di tutta l’area del Ex Unione Sovietica. Il mercato domestico rappresenta il 40% del fatturato totale, mentre l’export è il restante 60%. Grazie al suo showroom di Milano in Foro Buonaparte 76 ed alla presenza costante alle 2 fiere internazionali di riferimento del settore come Pitti Bimbo a Firenze e CPM a Mosca, le scarpe di Florens sono distirbuite nei migliori dept store europei e su Farfetch e Luisa Via Roma.
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